-->

בואו נודה באמת, ללא זרימה שוטפת של לידים למוצר או השירות שלכם העסק שלכם לא יוכל להחזיק את הראש מעל למים. אסטרטגיות ורעיונות לייצור של לידים בצורה שוטפת משפיע ישירות על העתיד של העסק. בצוותים מורחבים של חברות גדולות מושקעים תקציבי עתק במאמצי שיווק כדי לבנות אסטרטגיות שיווק שיניבו לידים לחברה לאורך שנים קדימה. לרוב העסקים אין תקציבי שיווק של מיליונים ובמסע שלהם בחיפוש אחר לידים בקלות אפשר להתפזר עם התקציב ופשוט לאבד את זה. הכנתי עבורכם 12 רעיונות איך לייצר לידים איכותיים לעסק שלכם.

איך להגדיל לידים

1. בלוג תוכן איכותי

התוכן שאנחנו מפרסמים כאן בבלוג הוא אחד המקורות הטובים ביותר שמניב לידים חדשים ואיכותיים. תוכן
משמש כאסטרטגיה מעולה ליצירת תוכן מ-2 סיבות מרכזיות: תורם לקידום בגוגל ובונה לכם מוניטין. אם אתם
מתכוונים להשקיע ביצירת תוכן לבלוג, תצטרכו להשקיע משאבים גם בקידום הבלוג שלכם – ככל שיותר אנשים
יקראו את התוכן שלכם ככה ההשפעה שלו על קידום האתר תהיה חזקה יותר.

2. סרטוני לימוד או הדרכה

דרך מעולה לייעל את התהליך של ייצור תוכן הוא ליצור סרטוני הדרכות ולימודים. ניתן ליצור סרטוני הדרכה
מורחבים או ליצור סרטונים ממוקדים של 4-5 דקות. אלגוריתם הדירוג של יוטיוב מתגמל סרטונים איכותיים
וערוצים שמעלים תוכן בעקביות. שילוב וידאו עם תוכן כתוב יוסיף לכם את הפלטפורמה של יוטיוב למערך השיווק
ותציע דרך נוספת לגולשים לצרוך את התוכן ופלטפורמה נוספת שממנה העסק יוכל לייצר לכם לידים.

סרטוני הדרכה

3. פודקאסט או וובינר

העברת תוכן אודיו דרך פדוקאסטים או וובינרים הפך לשיטת שיווק לגיטימית לעסקים. חברה שמשחררת פרקים
בנושאים מסוימים שהיא מנסה לפתור ולתת להם מענה בתחומה מרוויחה קהל מאזינים שממנו ניתן לייצר לידים
חמים לעסק. האזנה לפודקאסטים שלכם והשתתפות בדיונים תחבר את הקהל שלכם אל המותג ותעזור לכם כבעל
העסק ליצור קשרים עמוקים עם הקהל, מה שנדיר שיקרה בתוכן שמועבר בטקס

4. חלוקת מתנה או מדריך בחינם

"מי שרוצה מדריך מלא לאימייל מרקטינג בחינם שיגיב אני". אני בטוח שאם שיטתם בקבוצות שיווק שנמצאות
בפייסבוק ראיתם פוסט אחד או שניים בסגנון הזה. פוסט מסוג כזה נקרא בשפה המקצועית Lead Magnet,
מגנט ללידים פשוטו כמשמעו. כשאתם יוצרים בעצמם משהו שבעל ערך עבור אנשים אחרים ולאו דווקא מוצע
למכירה בעסק שלכם הוא יכול לשמש אתכם כדי לגרוף כמויות גדולות של לידים פוטנציאליים. פוסטים מהסוג
הזה הם דרך מעולה גם להקים קהילות וואצאפ, פייסבוק, טלגרם וגם כדי להגדיל את רשימת התפוצה במייל.

5. קורסים והדרכות אונליין

בשונה מהסעיף השני בו דיברתי על סרטונים קצרים לערוץ יוטיוב, כאן אני מדבר על קורס של ממש.
קורסים מקוונים ייחודיים זו דרך מעולה להשיג לידים חדשים לעסק שלכם. הכנה והפצה של קורסים מקוונים
שבאים לפתור בעיות שקשורות בתחום העיסוק שלכם יהוו עבורכם עוד מקור הכנסה בפני עצמו, יציגו אתכם
כאוטוריטה בתחום שעליו אתם מעבירים את ההדרכה ויעזרו לכם לגרוף לידים בהמשך הדרך.

6. תעבירו הרצאות בכנסים

דרך מעולה לבנות את המותג שלכם בצורה אופטימלית היא להביע מנהיגות בתעשייה שלכם על ידי הרצאות
בכנסים ואירועים. למרות שקשה לחשב בדיוק את כמות הלידים שהרצאה איכותית בכנס יכולה לייצר לכם, ברור
שמהלכים כאלו יגבירו את התנועה אצלכם. כדי למנף את הבמה ולייצר את המקסימום חשבו על דרך יצירתית
לגרום לאנשים להשאיר פרטים או ליצור איתכם קשר במהלך סיום המצגת שהעברתם.

7. עקבו אחר הגולשים באתר

אנשים שמבקרים באתר שלכם כנראה מתעניינים במוצר או בשירות שאתם מספקים, מה שהופך אותם
ללקוחות פוטנציאליים לעסק. אם אם עוזבים את האתר לפני שהשאירו פרטים אתם מפספסים הזדמנות
להגדיל את מחזור ההכנסות. לכן, חשוב מאוד לנטר את הגולשים באתר ולעקוב אחר הפעולות שלהם.
בעזרת הכלי Google Analytics ניתן לעקוב אחר המשתמשים ולקבל את המידע הדרוש כדי להבין
מאיזה דף יצאו ומה מונע מהם להשאיר פרטים או לרכוש.

אחסון אתר בענן

8. עשו שימוש ברשתות חברתיות

הרבה בעלי עסקים חושבים שרשתות חברתיות מסייעות בבניית המותג אבל לא הרבה יודעים שדרך
הרשתות השונות אפשר לייצר כמות עצומה של לידים לעסק. ברוב הרשתות ניתן לערב את המשתמשים
בכל דבר שרלוונטי להם בתחום: משהו שמפריע להם, נקודת כאב שצריך לפתור, שאלות, סקרים, שיתוף
תוכן ועוד. רמת מעורבות כזאת מגדילה את התפוצה שלכם משמעותית ומזרימה לידים חמים לעסק.

טיפ זהב: תבצעו תזמון פוסטים מראש לרשתות החברתיות כדי לייצר לידים בטייס אוטומטי.

9. בנו כרטיס בגוגל לעסק שלי (Google My Business)

גוגל לעסק שלי היא פלטפורמה נוספת של חברת גוגל שמאפשר לכם להציג את העסק שלכם בתוצאות החיפוש
של גוגל גם אם אין לכם אתר באינטרנט (כמובן שאם יש לכם אתר, אין מניעה לפתוח גם כרטיס GMB).
ב- Google My Business ניתן להציג פרטים רלוונטיים על העסק, מוצרים, שירותים, הכוונה להגעה
למיקום פיזי, ביקורות ועוד. גוגל לעסק שלי הפכה להיות מקור איכותי לייצור כמויות גדולות של לידים.

10. עשו שימוש בביקורות גולשים

אנשים באינטרנט סומכים על גולשים למודי ניסיון שמפרסמים את חוות הדעת שלהם לטוב ולרע.
ביקורות יכולות להתבטא בתגובה לפוסט בבלוג, ביקורת וידאו, ביקורת בדף עסקי בפייסבוק,
ביקורת בדף Google My Business ועוד. חשבו על דרך יצירתית להציג את הביקורות שנכתבו
על השירות או המוצר שאתם מספקים על מנת לגרום לאנשים להבין שהם מצאו את מה שהם חיפשו.

לסיכום

עברנו במאמר על עשרה רעיונות לייצור לידים איכותיים ורלוונטיים למוצר או השירות שאתם מספקים.
כמובן שלצד עשרת הרעיונות האלו מצטרפים עוד מאוד שיטות ורעיונות נוספים כולל הקידום האורגני
והקידום הממומן שהם 2 הדרכים הרכזיות לשיווק העסק ויצירת לידים ומכירות. זכרו שגם אחרי שהפכתם
גולש לליד באתר שלכם עדיין צריך להמיר אותו ללקוח משלם כדי להגדיל את המחזור וההכנסות של העסק.

עובדת בונוס: אני משתמש בכל עשרת הרעיונות שקראתם בעסק שלי.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת דיגיטל המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם:
AWS, Google Cloud Platform, DigitalOcean ועוד.

פיאלקוב אור

 

עוד מאמרים שאולי יעניינו אותך

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Live Help Call Now Button דילוג לתוכן