-->
דלג לתוכןגוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר שקיים היום, ומטבע הדברים, בעלי אתרים ומקדמי אתרים מעוניינים לדעת בכל רגע נתון כיצד רואה גוגל את האתרים שלהם. כדי לקבל את המידע, כדאי להשתמש בכלי לניהול האתרים של גוגל, הלוא הוא ה-WMT (Webmaster Management Tool).
כלי זה יאפשר לנו לדעת כיצד גוגל רואה את האתר שלנו ומה כדאי לשפר כדי להתקדם בסולם הדירוגים ואף לעלות למקומות הראשונים במנוע החיפוש.
כדי לחבר אתר ל-WMT, חשוב ראשית כל שיהיה לכם אתר אינטרנט אשר יוכר על ידי גוגל. אם כן, יש צורך לעקוב אחר כמה שלבים כדי לעשות זאת.
הדומיין הוא הכתובת שלכם לאתר, אותן אותיות אשר מגיעות אחרי הרצף WWW. כדי שגוגל יוכל להציג את האתר שלכם, חשוב לרכוש דומיין בעל שם קליט וקצר.
כך יוכלו הגולשים להקליד אותו בקלות, להגיע אליכם וגם לזכור אתכם בפעם הבאה שהם נתקלים בכתובת הדומיין שוב.
שרתי אחסון מוצעים לכם על כל צעד ושעל. אחת האינדיקציות הטובות ביותר לבחירת שרת אחסון היא המהירות שבה הוא טוען את הדף (כ-2 שניות בממוצע לטעינה).
למהירות הטעינה ישנם שני יתרונות. הראשון הוא שיפור חוויית המשתמש (UX) של הגולש.
בעולם שלנו קיימת דרישה למהירות תגובה, ובין השאר גם להצגה מהירה של עמודי האינטרנט, אחרת הלקוח יאבד את סבלנותו ויעבור לאתר אחר.
היתרון השני הוא עלייה בדירוג מבחינת גוגל, שכן מנוע החיפוש מעדיף אתרים מהירים על פני חבריהם האטיים.
תעודת SSL היא המפתח שלכם לאתר מאובטח יותר. מדובר בפרוטוקול הגנה ברשת האינטרנט המאבטח את המידע שלכם באתר באמצעות הצפנת נתונים ואימות.
מנוע החיפוש של גוגל יקדם את האתרים שמותקנת אצלם תעודה כזו. ניתן לרכוש אותה בחברה המציעה שירותי אחסון אתרים או דרך אתרי האינטרנט.
אם אתם מעוניינים לשפר את האתר מבחינת ביצועים ו-SEO, כדאי להתקין את התוסף Yoast. מדובר בתוסף חינמי שניתן להתקין דרך וורדפרס אשר מסייע במיטוב האתר.
כאשר האתר מתחיל לקבל צורה ולאחר שהתקנתם את Yoast יש לחבר אותו ל-Google Search Console, אשר יחבר אתכם גם ל-WMT:
כעת תוכלו לעקוב אחר האתר שלכם ולקבל מידע חיוני כמו בעיות טכניות שצצות באתר, מצב האינדקס, שליחת האתר לגוגל או קבלת מידע על ביצוע חיפושים באתר.
נוסף על כך, באמצעות הכלי הזה תוכלו לקבל דו"ח על מצב הקישורים שלכם באתר והקישורים אליהם האתר מקושר.
ה-WMT הוא כלי חשוב שמספק לנו ידע, אך כדאי ללמוד מעט יותר על אופן השימוש בו.
כך למשל, מומלץ לכתוב במדויק את השם של האתר כאשר אתם רושמים אותו ל-WMT, שכן אם תכתבו http במקום https, או תוסיפו לו www, ה-WMT עלול שלא לספק נתונים על האתר שלכם.
כמו כן, כדאי להבין את השימושים השונים שיש ל-WMT. לדוגמה, הכלי יכול להתממשק עם Zefo, המערכת לבדיקת מילות מפתח באתר.